Sidor

Saturday, April 27, 2013

Forts...

Då var vi inskrivna och värkarna kom tätare och tätare och starkare . Talade om att jag ville undvika ryggbedövning så länge jag klarade det och prova lustgas..

Jag fick en värme kudde mot ryggen för min smärta satt där, och stannade där hela förlossningen. 13:30 var jag öppen 4 cm och utplånade kanter tror jag det
står .. Fick då testa bada! Så skönt! Låg en timme i badet tills jag inte pallade mer. Bm erbjöd lustgas när jag kom upp! Vilket jag hade svårt att få rätt kläm på. Ruset kom för sent liksom. Blev förbannad och körde utan den ett tag.. Aj!

Vid 17:00 tiden var jag öppen 7-8 cm t. Och fick ligga på mage i sängen på en sacko säck med lustgas, de funkade ibland och ibland inte.. Vid 18:30 började jag få kryst värkar komma krypande..

Amelie fick en elektrod på huvudet för att ha lite koll på hur hon mådde, hon mådde bra hela vägen som tur var.. Jag sneglade hela tiden på data skärmen:)

19:00 lade jag mig på sidan och födde amelie 20:07.

Sjukt vad kroppen klarar !! Så stolt över mig själv och Peter som masserade min rygg i 7 timmar och pushade mig hela vägen!! ❤️

Har fortfarande blåmärke i ruggslutet efter massagen.. Haha..

Inte ett nålstick fick jag under förlossningen , trodde jag skulle ha dropp och slangar överallt! Tror att min förlossning var oerhört bra för en förstföderska! Tur har man ibland!!

Kram





No comments: