Sidor

Wednesday, November 3, 2010

Modebloggare??

Kan någon vara snäll att förklara vad det innbär att vara modebloggare?
För tydligen så stämmer inte majoriteten modebloggar in på vad det för mig innebär att vara en modebloggare.



För mig är inte en modebloggare en person som handlar endast kläder på h&m, gina tricot, bikbok och topshop?
Är det inte lite konstigt att alla nästan gör det?
Alla har ju nästan samma kläder..

Det är tur man inte är modebloggare, med all kritik som finns;)




                                                  
ciao

5 comments:

Unknown said...

Helt rätt gumman!
Fina bilder..

Nattblogg said...

Ja jag börjar låta som dig nu, men fan det är ju galet!!

Tack snodde dem på the satorialist i milan!!

Anonymous said...

Jag förstår hur du tänker, men det är ju mode det oxå. Enligt Wikipedia speglar modet den rådande tidsandan och dess ideal.

Det är ju inte konstigt att bloggar med h&mkläder, bikbokkläder och ginatricotkläder blir stora, då den stora massan köper dessa plagg. Många bloggläsare är dessutom tjejer i 18års åldern.

Mode är dyra märkeskläder, men även secondhand och till och med h&m.
En riktig modeblogg för mig är dock en person som skriver om modets alla delar oavsett plånbok.

Nattblogg said...

Lisa:
Jag håller med dig om att mode inte är alltid är priset på plagget, och det är absolut inte det jag försöker säga här!

Jag älskar H&M, men jag kallar inte mig själv modebloggare heller..
Där är skillnaden.

En sak till, man kan faktiskt blogga om både fina designer kläder och H&M och second hand..
Det tycker jag faktiskt allra mest om!

Unknown said...

Det viktiga med en modeblogg borde vara just ordet mode. Lisa har rätt angående tidsandan och ordets betydelse men jag tror att Natta menar att mode borde vara framåtsträvande och nytänkande istället. Det är det de svenska modebloggarna missat totalt med deras kedjehandlande och den totala avsaknaden av kunskap om mode och kläder. Vad säger de andra? ok då säger jag samma sak för det är ju trendigt. Eller?
Jag anser att mode inte hör ihop med prislappen men att det absolut behövs nya tankar och kunniga människor som styr massan framåt istället för som idag. Fega småkillar och tjejer som inte har någon koll på någonting som inte säljs på de stora kedjorna eller som alla inte redan har köpt!

Jag kanske har fel, jag jobbar ju bara med detta?